Murat Çeşmecioğlu

Kişisel Web Sitesi

SeleGeçen katıldığım Avrasya Maratonu’ndan sonra İstanbul’da bisikletle ulaşım nasıl olur diye bir araştırma yapayım dedim. Çıkan sonuçlar bir hayli şaşırtıcı: Avrupadaki bir çok ülkede insanlar bisikletlerini alıp toplu taşıma araçlarıyla taşıyabilirken Türkiye’de imkanlarınız oldukça sınırlı.

İşte İstanbul’da bisikletinizi taşımak istediğinizde olacaklar:

Tren

TCDD, biz bisikletçileri pek sevmiyor heralde. Sitesinde yazdığı kadarıyla bagaj için ücret olarak 3,00TL alıyorlar. En rahat ulaşım şekillerinden birisi olan trende bisikletinizle yolculuk yapamamanız çok büyük bir eksiklik. Bir çok bisikletçi de benim gibi bu durumdan şikayetçi.

Kaynak: http://www.tcdd.gov.tr/home/detail/?id=231

İDO

İDO eskiden bisikletleri ücretsiz taşıyordu ancak sonrada ücretli taşımaya başladılar. Şu anda dış hatlarda bisiklet taşıma ücretleri 5,00TL, iç hatlarda 3,00TL. Geçen yaz, anlamsız bir şekilde, dış hatlar için bisiklet taşımayı iptal ettiler. Tedbirli olmakta fayda var.

Kaynak: http://www.ido.com.tr/tr/yolculuk-oncesi/kurallar/arac-yolcu-ve-bagaj-tasima-kurallari

İETT Otobüsleri ve Metrobüsler

İETT otobüslerine ve metrobüslere bisiklet ile binilemiyor ama yinede ısrarcı olmakta fayda var. Boş saatlerde bisikletle binmeye çabalayabilirsiniz. Sonuçta burası Türkiye. Ne olacağı belli olmaz.

Metro ve Tramvay

İstanbulda metroya sabah 07:30 – 9:30 ve 16:00 – 20:30 saatleri dışında 1 akbil fazladan basarak binebilirsiniz. Burada, fark ettiğiniz üzere, büyük bir mantıksızlık söz konusu. Belirtilen saatler tam iş yoğunluğu olan saatler. Bisikleti işe gitmek için kullanmayı düşünüyorsanız metro bir seçim olmaktan çıkıyor.

Eğer vaktiniz varsa metroya ikinci kez akbil basmadan önce 10 dakika bekleyin. Bu durumda ikinci bastığınız bilet aktarma olarak geçecektir. Bu bilgiyi henüz deneme imkanım olmadı. Tek bildiğim aktarmanın 10 dakikadan sonra başladığı. 2 saat süreyle 5 aktarma olabiliyor.

Kaynak: http://www.istanbul-ulasim.com.tr/yolcu-hizmetleri/yolcu-hakları-bildirgesi.aspx

Şehir Hatları Vapurları

En çok taktir ettiğim şirket Şehir Hatları. Bisikletinizle binmek istediğinizde tüm kapılar sizin için açılıyor. Hemde vapurları “İstanbulun en havalı yeri”ne sahip: Üst arka açık. Bisikletinizle yukarı çıkarken kahvenizi alın ve İstanbul’un tadını çıkartın.

Eğer sizinde İstanbul’da bisikletle ulaşım ile ilgili anılarınız ya da söylemek istedikleriniz varsa aşağıdaki yorum bölümünden paylaşabilirsiniz.

Resim Kaynağı: Volkan Bisiklet

2012 Avrasya Maratonu LogoHer yıl düzenlenen Avrasya Maratonu’nu biliyorsunuzdur. Bu yıl 34.sü düzenleniyordu. Bende uzun bir aradan sonra tekrar bu yılki maratona katıldım. En son 2008 ‘ de katılmıştım. Bu sene bir değişiklik yapıp bisikletle katilmaya karar verdim.

Yol güzergahını bir gece onceden belirlemiştim. Sabah bisikletime atlayıp metroya gittim. Metroya bir bilet karşılığında bisikletlnlzl bindirebiliyorsunuz. Metroyla Acıbadem Köprüsü’ne gittim. Oradan direkt yokuş yukarı çıktığınızda 2 km. sonra Boğaziçi Köprüsü yoluna çıkıyorsunuz. Devamını Oku »

Bugün bisikletsiz gezmeye karar verdik. Önce trenle Alsancak’a geçip Kordon’a gittik. Kordon boyunca yürüdük, gezindik.

Bu İzmir gezisinden anladım ki İzmir hakkında bilinen 3 şey yalan:

1. İzmir Kordon’da yaklaşık 1,7 km.lik sahil şeridi cafe, bar, restoran dolu fakat hiç biri kumru yapmıyor.
  2. Her köşe başında lokma satılıyor diyenler yalan söylüyor. Biri ölmeden lokma yemeniz imkansıza yakınmış.
  3. “İzmir’in kızları güzeldir” önermesi tamamen bir şişirmedir, asılsızdır ve yalandır!

Kordonda yemek yedikten sonra Konak’a geçtik. Biraz içeriye doğru girip sokakları gezdik. Akşam olduğunda meydana dönmüştük. Tekrar Alsancak’a yürüdük. Yolda Starbucks molası verip bişeyler içtik. Trene binip otele geri döndük.

Ben o gece sabahlamaya karar verdim. Aklımdaki bir planı uygulamak için çalışmalara başladım :)

Saat sabaha yaklaşınca biraz balkondan manzarayı seyrettim. Sonrasında yarım saatlik bir uykunun ardından kalkıp otelden çıkış yaptık.

Gece internetten bulduğumuz kumrucuya gidip kumru yedik. İzmir Bostanlıdaki Kumrucu Ömür’ü tavsiye ediyorum :)

Vapura binip Alsancak’a geçtik. İzmir lokması aradık fakat bulamadık. İzmirlilerin lokmaya artık rağbet etmediğini öğrendik. Ancak cenaze olduğu zamanlarda camilerde dağıtılıyormuş. Başka bir tatlı yiyip Konak’a geçtik.

Konakta biraz fotoğraf çekildik ve bisikletleri kiraladığımız yere gittik. Bisikletleri bırakıp havaalanına gittik. Sonrası eve dönüş yolculuğu…

Oh be sonunda tatil yaptım lan :) Mutluyum, huzurluyum…