Murat Çeşmecioğlu

Kişisel Web Sitesi

Flash Disk Ile Windows Kurmak

Projenin Bazı Özellikleri

  • Usb Flash Disk – Harici Disk – Yerel Disk – CD/DVD gibi herangi bir ortamdan sorunsuz çalışmaktadır.
    Yani CD/DVD hatta Usb sürücünüz olmasa bile XP/2003 kurunu normal diskiniz üzerinden bile kurabilirsiniz…
    Kısaca grub4dosu çalıştırabildiğiniz sürece kurulumu sorunsuz gerçekleştirmeniz mümkün!
  • Modifiyeli XP/2003 kurlarını bu yöntemle sorunsuz kullanabilirsiniz.
  • Diskinizin/sürücünüzün boyutuna göre istediğiniz kadar xp/2003 kurunu, oluşturacağınız menünüze ekleyebilir, istediğiniz zaman sorunsuz kurabilirsiniz.
    Tabi ayrıca içerisinde birden fazla xp/2003 kuru bulunan sistemleri de sorunsuz çalıştırabilirsiniz.
  • Sürücünüzün anadizini bazı yöntemlerde olduğu gibi karışıklık olmaz.
    Ve bu dosyaları istediğiniz bir klasörün içine atıp çalıştırabilirsiniz.
    Bu yöntemde XP/2003 kurulumunu yapabilmeniz için iki dosya gerekiyor.
    Birisi Grub4Dos ile XP/2003 ün ilk aşamasını önyükleme yapabilmeniz için gereken dosya. Diğeri ise sizin orjinal XP/2003 iso dosyanız.
    Orjinal dosyada hiç bir değişiklik yapmıyoruz.
    Yani kullandığımız orjinal dosyayı istediğiniz zaman cd/dvd ye de çekip kullanabilirsiniz.
  • Burdaki yöntemle hazırladığınız kurulum dosyalarına virüs bulaşmaz.
    Heralde iso dosyasının içine virüs bulaşmıyordur. Şuana kadar duymadım.
    Malum virüslerin çoğunluğu usb diskler vasıtasıyla bulaşmakta…
  • Iso dosyasında ayarlı wpi gibi katılımsız programları kurulumdan sonra, iso dosyasının içinden otomatik çalıştırılır.
    Ayrıca bazı ayarlar ile exra programlarda çalıştırabilirsiniz…
  • Kurulumun ikinci aşamasında desteklenen bir programı çalıştırabilirsiniz.
    Misal can sıkıntısı için basit bir oyun fena olmaz. Sistem kaynaklarını fazla tüketen bir uygulamayı açmayın!
  • Diğer yöntemlere göre çok daha hızlı ve sorunsuz bir kurulum gerçekleştirebilirsiniz.
  • Tamamen cd/dvd den kurar gibi Windows Xp/2003’ü burdaki yöntem ile kurabilirsiniz.
    Bir kez menüden ilgili kurunu seçmeniz yeterli.
    Tabi ben genel bir çalışma yaptığımdan şuanki ayarlar ile ilgili seçeneği seçtiğinizde exra bir menü daha geliyor.
    Siz isterseniz grub4dos kodlarınızı düzenelyip, bu tip meünülerin gelmemesini sağlayabilirsiniz.
    Misal, oluşan menu.lst içindeki ilgili title ile başlayan komut dizlerini ana menünüzü içeren *.lst dosyasına (USBMENU.LST vs.) yazabilirsiniz.
  • BOOT.GZ dosyasının boyutuna bağlı olarak minimum 128 MB ram gereklidir. 256 MB veyahut daha fazla ram tavsiye edilir.
  • vs. vs. gibi gerçekten diğer yöntemlere göre bir çok farklı yanı bulunmaktadır.

7 Yorum

  1. #1 ece tarafından, tarihinde

    freedos haliyle aldığında ucuza geliyor bilgisayar, üstüne bir de windows buldun mu indir bir bilgisayara at usbye sonra kur takır takır. aklı olan böyle yapar yani

  2. #2 kaan tarafından, tarihinde

    selam abi. konuyla ilgili degil ama benim bi sorum olacaktı yardımcı olursan sevinirim. abi ben pc mi bilgisarayımı ilk aldıgım açılış haline yani fabrika ayarlrına nasıl döndürebilirim.çünkü abi 2 tane backtrack ,1 tane vista ,2 tane win 7 ,birde win 7 birlikte kullanarak backtrack oldu bende orjınal ayarlarına dönmek istiyorum nasıl yapabilim abi?
    birde abi recovery silmişte olabilirim.

    • #3 Murat Çeşmecioğlu tarafından, tarihinde

      :) Recovery bölümünü sildiyseniz cd’den Windows 7 yükleyebilirsiniz. Yükleme esnasında hepsini silip temiz bir kurulum yaparsınız.

      Recovery varsa zaten işiniz daha kolay.

    • #4 kaan tarafından, tarihinde

      abi recovery de silip silmedigimide tam olarak bilmiyorum. daha öncede birkez pc geri döndurmesi için tamire vermiştim onlar geri getirmişlerdi eski haline .bana demişti eger format atmayı bilmeyen biri format atarsa içinde küçük bir yer var onu silerse gider diye ben format atmadım ama disk bölümleriyle 9 tane disk vardı 13gb bi yer sildim ve birleştirdim. geriye döndürmem mümkün mü abi

  3. #5 Atıf tarafından, tarihinde

    Novicorp WinToFlash adlı program ile tüm windows sistemleri usblere kurulur hale getirilebilir. Nette ufak bir araştırma yaparak çok kolay olduğunu ve nasıl yapıldığını bulabilirsiniz.

  4. #6 Buğra tarafından, tarihinde

    windows 7 kuramazmıyız ?

    • #7 Murat Çeşmecioğlu tarafından, tarihinde

      USB’den Windows 7 kurabilirsiniz ancak bu anlattığım yöntemle değil. Henüz USB’den windows 7 yüklemediğim için anlatabileceğim yada tavsiye edebileceğim bir yöntem yok. Sevemedim windows 7’yi :)

Yorum Yazın

İsim (gerekli)

E-Posta (gerekli)

İnternet sitesi