Murat Çeşmecioğlu

Kişisel Web Sitesi

İzmir Macerası – Bölüm 2

Bugün bisikletsiz gezmeye karar verdik. Önce trenle Alsancak’a geçip Kordon’a gittik. Kordon boyunca yürüdük, gezindik.

Bu İzmir gezisinden anladım ki İzmir hakkında bilinen 3 şey yalan:

1. İzmir Kordon’da yaklaşık 1,7 km.lik sahil şeridi cafe, bar, restoran dolu fakat hiç biri kumru yapmıyor.
  2. Her köşe başında lokma satılıyor diyenler yalan söylüyor. Biri ölmeden lokma yemeniz imkansıza yakınmış.
  3. “İzmir’in kızları güzeldir” önermesi tamamen bir şişirmedir, asılsızdır ve yalandır!

Kordonda yemek yedikten sonra Konak’a geçtik. Biraz içeriye doğru girip sokakları gezdik. Akşam olduğunda meydana dönmüştük. Tekrar Alsancak’a yürüdük. Yolda Starbucks molası verip bişeyler içtik. Trene binip otele geri döndük.

Ben o gece sabahlamaya karar verdim. Aklımdaki bir planı uygulamak için çalışmalara başladım :)

Saat sabaha yaklaşınca biraz balkondan manzarayı seyrettim. Sonrasında yarım saatlik bir uykunun ardından kalkıp otelden çıkış yaptık.

Gece internetten bulduğumuz kumrucuya gidip kumru yedik. İzmir Bostanlıdaki Kumrucu Ömür’ü tavsiye ediyorum :)

Vapura binip Alsancak’a geçtik. İzmir lokması aradık fakat bulamadık. İzmirlilerin lokmaya artık rağbet etmediğini öğrendik. Ancak cenaze olduğu zamanlarda camilerde dağıtılıyormuş. Başka bir tatlı yiyip Konak’a geçtik.

Konakta biraz fotoğraf çekildik ve bisikletleri kiraladığımız yere gittik. Bisikletleri bırakıp havaalanına gittik. Sonrası eve dönüş yolculuğu…

Oh be sonunda tatil yaptım lan :) Mutluyum, huzurluyum…

2 Yorum

1. #1 ali tarafından, tarihinde

merhaba,

izmirli değilim ama uzun sayılabilecek bir süre izmirde yaşadım.
    evet kordon.da kumru yok çünkü hemen heryerde olduğu için pek tercih edilmiyor. tezgah yer kapladığı için de kafeler menülerine koymuyorlar. bir dahaki sefer göztepe sahiline de uğrayın. çeşmeye gidebilirseniz ne ala..
    yine çok rağbet olmadığı için lokma satılmıyor. çünkü haftada 2-3 gün hayrına lokma döküldüğünü görüyoruz. cuma namazından sonra cami yakınlarında, hafta içi herhangi bir gün ölen yakınlarının hayrına diye lokma dökülüyor. yolda yürürken karşılaşıp ayaküstü yiyebiliyorsunuz.
    pek fazla görmemiş olabilirsiniz ama “izmir”in kızları güzeldir. yoğun göç olduğu için nüfus çok fazla şekilde karıştı. yazım genelde izmirliler de izmir de kalmıyorlar. yazlıklara, tatile gidildiği için de gün içinde “izmir”li kız görme şansınız azalmıştır.
    bir kaç kere daha bu şekilde macera yaşamanız dileğiyle.
    çalışmalarınızda başarılar

• #2 Murat Çeşmecioğlu tarafından, tarihinde

Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim. Allah’tan biz oradayken ölen kimse olmadı.
      Tekrar gelmek istiyorum ancak malum iş-güç. Bir dahaki sefere önerilerinizi dinleyip Göztepe sahiline uğrayacağım :)