Bu yazımda Nokia E63 için kullandığım ve tavsiye ettiğim programlardan bahsedeceğim. Bu programların bazılarını kullanabilmeniz için telefonunuz

Yeni nesil Symbian telefonlara program yüklemek için sertifika olması gerekiyor. Eskiden Nokia 6600 kullanırken herşey daha basitti 🙂 Artık hem güvenlik için hemde (bence) Ovi Store’dan para kazanan geliştiricileri korumak için program yüklemeler sertifikaya bağlandı. Bu yüzden tüm programları yükleyebilmek için telefonu hacklemenizi öneriyorum.

Eskiden bu işlem için telefona uygun sertifika alıp, sertifikasız programları sertifikalamak gerekiyordu. Bunun için cihazın IMEI numarasını kim olduğunu bilmediğiniz çinlilere gönderiyordunuz, onlarda size bir adet dosya gönderiyordu. Bu durum güvenilmez olduğu için pek bu işe yanaşmıyordum. Çünkü telefonun klonlama ihtimali vardı. Artık bunlar geçmişte kaldı. Farklı yöntemlerle IMEI’nizi çinlilere vermeden telefonu hackleyebiliyorsunuz.

Yazının sonunda kendi kullandığım ve tavsiye ettiğim programların bir listesini verdim. Sitesinden indirebileceklerinin linklerini yazdım. Diğerlerini ise ben paylaştım. Sizinde kullandığınız ve tavsiye ettiğiniz uygulamalar varsa yorum bölümüne yazabilirsiniz.

[toggle title=”Nokia E63 Hackleme”]

[message type=”warning”]Bu anlatım ve verdiğim dosyalar Nokia E63 içindir, Symbian S60v3 OS9.2 olan telefonlarda çalışmaktadır. Anlattığım yöntem ve resimler kendi telefonumda uyguladığım yöntemlerdir. Sizlerin uygulamanız sonucunda çıkabilecek sorunlardan ben sorumlu değilim. [/message]Kabaca şöyle anlatayım: Yüklenen programın sertifikasını kontrol eden ve onaylayan bir dosyayı telefonun sistem klasörünün içine koymanız gerekiyor. Basit gözüküyor değil mi? Asıl zor olan şey sistem klasörüne ulaşmak. Çünkü bir çok katmandan oluşan güvenlik sistemi var.

Sistem klasörlerini açabilmek için Rom Patcher adında bir program yüklüyoruz. Bu program tüm sistem klasörlerine ulaşmamız için yetki veriyor. Ancak bu programı yüklemek için de sistem klasörlerinde hali hazırda bulunması gereken birkaç dosya var.

Peki bulunması gereken dosyaları nasıl yerlerine koyuyoruz? Size en kolay yöntemi anlatacağım. Telefonunuza sertifikalı bir antivirüs programı yüklüyorsunuz. Bu antivirüs programları telefonunuzun tüm dosyalarına ulaşabiliyor. Bu programlar buldukları virüsleri bir karantina klasörüne kopyalıyorlar. Biz, sistem klasöründe bulunması gereken dosyaları virüsmüş gibi karantina klasörüne koyuyoruz ve antivirüs programına “Bu virüsleri ait oldukları yere geri koy” komutu veriyoruz. Böylece sistem klasörlerine erişim yetkisi olan antivirüs, Rom Patcher’ı yüklemek için gereken dosyaları sistem klasörlerine koyuyor.

Sonrasında Rom Patcher’ı yüklüyoruz. Kendimize sistem klasörlerine erişim yetkisi veriyoruz. En başta söylediğim yüklenen programların sertifikalarını onaylayan programı sistem klasörüne atabiliyoruz.

Evet anlatımı biraz karışık ama yapması basit. İşte başlıyoruz:

Burayı tıklayarak gerekli dosyaları indirin. İçinden 3 dosya ve 1 klasör (klasörün ismi tmpquarantine) çıkacak. Hepsini hafıza kartına atın.

X-plore isimli programı kurun, programı açın. Kendisi dosya yönetici bir program.

Hafıza kartına (telefonda E sürücüsü olarak gözükür) attığınız tmpquarantine adlı klasörün üzerine gelip klavyeden C tuşuna basın. Kopyalamış olacaksınız.

Sonra C sürücüsünün üstüne gelip orta tuşa basın.

O klasörü C sürücüsüne taşımış olacaksınız. Üstteki resimdeki gibi görüyorsanız bu işlem tamamdır.

Hafıza kartına attığınız 3 dosyadan Mobile Security yazanın üstüne gelip orta tuşa basın, bu programı kurun.

Telefonu yeniden başlatmak isterse hayır seçeneğini seçin.

Mobile Security adlı programı çalıştırın.

Açınca Options seçeneğine gelip Quarantine List seçeneğini seçin.

Listede 3 tane dosya göreceksiniz.

Options menüsü altından Mark/Unmark altındaki Mark All seçeneğini seçin.

Hepsini seçince tekrar Options menüsü altındaki Restore seçeneğini seçin.

Yes seçeneğini seçip dosyaları taşımayı onaylayın.

X-plore’a dönüp Rom Patcher’ı yükleyin, yükleme tamamlanınca Uygulamalar menüsünden programı açın.

Open4All seçeneği üzerine gelip seçin.

Yandaki yeşil ikon çıkarsa herşey güzel gidiyor demektir.

Tekrar X-plore’a dönüp installserver.exe dosyasının üstüne gelin ve C tuşuna basın (kopyalayın)

C sürücü içindeki sys klasörünün altındaki bin klasörünün üstüne gelip orta tuşa basın.

Bunların hepsini yaptığınızda telefonunuzun hackleme işlemi tamamlanmış demektir. Hayırlı olsun.[/toggle]

[toggle title=”Kullandığım ve Tavsiye Ettiğim Programlar”]

Opera Mobile: En iyi web tarayıcı, olmazsa olmaz. http://m.opera.com

X-plore: Dosya yöneticisi. http://www.lonelycatgames.com

Smart Movie: Film izlemek için en uygun program. Altyazı desteği var.  http://www.lonelycatgames.com

JoikuSpot: Telefonunuzun internetini kablosuz olarak paylaştırmaya yarayan bir program.

Free Unrar: Telefonda sıkıştırılmış rar dosyalarını açmak için gerekli bir program. Zaten Nokie E63’ün kendi içinde zip desteği var. Rar için bu programı kullanabilirsiniz.

Gravity: Twitter istemcisi. Orjinal almanızı tavsiye ederim. Parasının hakkını veriyor. Ben satın aldım. http://mobileways.de/products/gravity/gravity/

Kill Me: Arkaplanda çalışan uygulamaları kapatmak için kullanıyorsunuz. Whatsapp’ı kapatırken işe yarıyor.

Google Maps: Haritaya kimin ihtiyacı olmaz ki? http://m.google.com

Gmail: E-postalarını kontrol etmek için kolay bir arayüze sahip.

Shazam: Programı açıp çalan şarkıyı dinletiyorsunuz; adını, sanatçıyı, albümünü, albüm kapağını buluyor. http://store.ovi.com/

Upcode: QR kodları okutmak için kullanabilirsiniz. http://store.ovi.com/

Panoman: Panoramik fotoğraflar çekebilirsiniz.

Camera FX:  İçinde farklı efektler barındıran fotoğraf çekme uygulaması.

Joyeye FX: İçinde farklı efektler barındıran fotoğraf çekme uygulamalası.

Slick: Gmail, Facebook Chat ve MSN’e bağlanmak için kullanılan bir uygulama.  http://www.lonelycatgames.com

Whatsapp: Dosya alışverişi yapabileceğiniz, arkadaşlarınızla mesajlaşmanızı sağlayan bir uygulama. http://whatsapp.com[/toggle]

36 Yorum

  1. #1 Murat Çeşmecioğlu tarafından, tarihinde

    Telefonunuzu hacklediniz ve buna rağmen yüklenmiyor mu?

  2. #2 oğuz tarafından, tarihinde

    teşekkürler yardımınızın için.kaç gündür başkalarının yöntemlerini deneyip duruyordum ama malesef.sizin gibi açıklayıcı olmadıklarından hiç bi faydası olmuyordu.
    bu dediklerinizin hepsini yaptım.şimdi hacklenmiş mi oldu?telefon da kapanıp açılma takla atma uçma-kaçma ne bilim hiç birşey olmadan öylece kalıyormu.

  3. #3 oğuz tarafından, tarihinde

    Allah senden razı olsun.sahiden hack olmuş telefonum.1 aydır flashlite yüklemeye çalışıyodum denemediğim yol-flash programı kalmamıştı.bu gün denedim sertifika sorunu olan flaslite kolaycık yüklendi bugün.2 haftadır çinlilerle yada başka yöntemlerle uğraşıyodum hacklayacam diye.sağolsın murat bey.

  4. #4 oğuz tarafından, tarihinde

    hackladım-flashlite yükledim ama hala youtube harici video izleyemiyorum.hafıza dolu diyo yada format uymuyo diyo. youtubeden başka video izleyemiyorum vesselam.ayrıca skyfire neden çalışmıyor. E63 le wi-fi üzerinden bağlanıyorum nete nasıl çalıştırırım skyfire’i.

    • #5 Murat Çeşmecioğlu tarafından, tarihinde

      Denemek için skyfire’ın sitesine bakayım dedim site bakımdaymış 🙂 Açıldığında yükleyip deneyeceğim.
      Youtube haricinde video sitesi neden arıyorsunuz ki?

  5. #6 uğur çotuk tarafından, tarihinde

    sayın murat çeşmecioğlu telefonda olması gereken antivirüs programı sizin telefondaki gibimi olmalı yoksa bendeki NETQUİN antivirüs programıylada olurmu eğer olmaz derseniz sizdeki antivirüsü nerden yükleyebilirim

    • #7 Murat Çeşmecioğlu tarafından, tarihinde

      Netquin’in antivirüs programıyla oluyor mu bilmiyorum. Benim anlattığım gibi yaparsanız daha sağlıklı olur. Her virüs programının karantina dosyası farklı çünkü.

  6. #8 uğur çotuk tarafından, tarihinde

    dijital dünyada iyi değilim kusura bakmayın x plore programı bulamadım bi kaç yerde buldum indirdim ama telefonda çalışmadı tavsiye edebileceğiniz bi link varmı acaba

  7. #10 uğur çotuk tarafından, tarihinde

    murat bey merhaba dediğiniz adımları yaptım son adıma kadar sorunsuz gittim telefonda bi tepki bekliyo insan :)) nebiliyim ekranda kısa bi süre yanıp sönme gibi ama olmadı galiba hacklendi, tavsiye ettiğiniz programları yükledim sadece kill Me ve free unrar programları kurulmadı kurulum sırasında tarihi eski veya sertifika yada onun gibi bişey dedi ve yüklenmedi, aklıma gelen şu oldu acaba haclenmedimi dedim kendi kendime. daha sonra google maps mobil yüklemek istedim galiba site bakımda erişim yoktu sonra deniyeceğim. aslında yana yana aradığım bizim telefona (e 63) teamwiewer mobil programı varmı bu telefonda bilginizin fazla olduğu belli teamwiewer olmasada onun işini yapan ve çalışan bi program biliyormusunuz, nokia suit de wifichema denen bi program var ama çalışmıyor, bu konuda bilgilerinizden faydalanmak istiyorum saygılar

  8. #11 engin tarafından, tarihinde

    merhaba murat bey
    1-sölediğiniz adımları izliyerek bahsiniz üzerine tel hack şekline geldi
    2-ancak kilme programını yüklemeye çalışıyorum ve dosya bozuk uyarısı alıyorum problem nerde sizce ne yapabilirim???

  9. #12 sercan tarafından, tarihinde

    Yazınız harkülade çok teşekkür ederim..

  10. #14 erhan akdeniz tarafından, tarihinde

    merhaba murat abi
    Bende e63 kullanıcısıyım. Telefonuma televizyon kumandası uygulamasını yüklemek istiyorum, ırremote adında bi program var fakat desteklemiyor. Sanırım telefonda kızılötesi özelliğinin bulunmamasından kaynaklanıyor farklı bir program biliyorsan yardımcı olabilir misin ve önerdiğin e63 program sitesi var m

    • #15 Murat Çeşmecioğlu tarafından, tarihinde

      E63’ün malesef kızılötesi yok. Bu yüzden uzaktan kumanda olarak kullanamıyoruz. O konudaki en güzel performans aldığım telefon 6600’dı. Uzaktan kumanda olarak kullanılacak bir program yok.
      Program bulmak için cep telefonu forumları yeterli olur.

  11. #16 resul berk avcı tarafından, tarihinde

    abi x-plore yi bulamıyorm internettenmi indircez? ben e72 kullanıcısıyım bu hacleme e72 içinde geçerlimi acaba

  12. #18 resul berk avcı tarafından, tarihinde

    abi hacleme tmm program yüklüyorum dosya bozuk diyo örneğin kill me

  13. #19 resul berk avcı tarafından, tarihinde

    abi çok teşekkür ettim

  14. #20 hakan tarafından, tarihinde

    e63 kullanıcısıyım telefonum x-plore yi yüklemiyor sürekli sertifika hatası veriyor. Bu yüzdende diğer adımları yapamıyorum. x-plore yi yüklemek için belli bir tarih gerekli ben bu tarihi bulamadım. hack ıda yapamadım. Bana yardımcı olabilirmisiniz.

    • #21 Murat Çeşmecioğlu tarafından, tarihinde

      Ayarlar->Uygulamalar->Uygulama Yönetici bölümünden Yazılım Yükleme seçeneğini “Tümü” olarak işaretleyin. X-Plore’nin resmi sitesinden son versiyonu indirin.

  15. #22 burak tarafından, tarihinde

    abi verdiğin bilgi için çok teşekkür ederim ama bende bin klasörü yok :S

  16. #24 Kurtuluş çoban tarafından, tarihinde

    merhaba murat abi ben e71 kullanıcısıyım telefonumu nasıl hackleyebilirim e63 için yapılan hackleme yöntemi benim telefonumda işe yarar mı yardımcı olabilir misin ?

    • #25 Murat Çeşmecioğlu tarafından, tarihinde

      Evet işe yarar. E63 ve E71 aynı sistemi kullanıyorlar. Yani os9.2.
      Ancak E73 os9.3 kullandığı için onun installserver.exe dosyası farklı.

  17. #26 Kurtuluş çoban tarafından, tarihinde

    teşekkür ederim abi

  18. #27 Mucahit DAĞ tarafından, tarihinde

    Abi indiriyorum ama dosya bozuk diyor ne yapmam gerekiyor yardımcı olabilirmisin ? Benim için çok önemli şu an

  19. #29 aslı tarafından, tarihinde

    Merhaba Murat bey,telefonu destekleyecek kişi veya mesaj gelmemesi için engelleme programı var mı?

    • #30 Murat Çeşmecioğlu tarafından, tarihinde

      Birkaç tane blacklist programları var ancak bu programlar otomatik olarak meşgule veren programlar. Bu programların bazıları gelen SMS’leri de filtreleyebiliyor. Ancak bildiğim belirli bir program yok malesef.

      Aslında bunun gibi işler için telefon operatörlerinin bir çalışma yapması gerekli.

  20. #31 hakan tarafından, tarihinde

    abi ben hack ı yaptım dedigin gibi ama bu seferde telefonu kapatıp acıyorum. yükleniyor diye bir yazı geliyor sonucunda uygulama yöneticinizde yüklenmeyen uygulamalar var uygulama yöneticinize gidin diyor.
    bana yardımcı olur musun
    kolay gelsin

  21. #32 devrim tarafından, tarihinde

    çok teşekkür ederim sorunsuz çalışıyır

  22. #33 EMRE tarafından, tarihinde

    joikuspot,free unrar,kill me,gmail,panoman,camera fx,joyeye fx programları ücretsizmi tele kurdumda sonra sprun olmasınn

    • #34 Murat Çeşmecioğlu tarafından, tarihinde

      free unrar, kill me, gmail ücretsiz. Diğerleri “orjinalden kopya” 🙂 Bir sorun olmaz.

  23. #35 hakan tarafından, tarihinde

    abi bu hack e72 de de oluyor mu

Yorum Yazın

İsim (gerekli)

E-Posta (gerekli)

İnternet sitesi